سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس بین المللی انرژی از احتمال کاهش بیشتر درآمد نفت ایران در ماه های آینده خبر داد؛ این پیش بینی در شرایطی انجام شده که به گفته این آژانس، صادرات نفت ایران در ماه ژانویه دوباره به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش بورس نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز از پاریس، آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود از وضعیت بازار جهانی نفت اعلام کرده است که با توجه به کاهش واردات نفت چین و کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه، برآورد می شود که صادرات نفت ایران در این ماه به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسیده باشد؛ این در حالی است که در ماه دسامبر ایران توانسته بود 1.56 میلیون بشکه در روز نفت صادر کند.

بر اساس بررسی های آژانس بین المللی انرژی، واردات نفت چین از ایران در ماه ژانویه تنها کمی بیش از 200 هزار بشکه در روز بوده و کره جنوبی نیز در این ماه تنها 130 هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کرده است.

همچنین در بخشی از گزارش آژانس به این نکته اشاره شده که تولید نفت ایران در ماه ژانویه به 2.65 میلیون بشکه در روز رسیده است که کمترین میزان آن در سه دهه اخیر به شمار می رود. علاوه بر این، آژانس برآورد کرده که درآمد نفتی ایران در سال 2012 حداقل 40 میلیارد دلار نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته است.

اخیراً دولت آمریکا تحریم های جدیدی را بر علیه تهران وضع کرده است که به موجب آن ایران دیگر نمی تواند پول نفت خود را از کشورهای خریدار آن دریافت کند و خریداران باید پول نفت ایران را در حساب هایی در کشور خود بلوکه کنند. بدین ترتیب درآمدهای نفتی ایران از این پس بسیار محدودتر خواهد شد و ایران باید بالاجبار به فروش نفت در برابر کالا رضایت دهد.

قرار است در روز 26 فوریه (8 اسفند) نشست تازه ای بین نماینده ایران و نمایندگان 1+5 در آلماتی قزاقستان برگزار شود. موضوع این نشست طبق معمول گذشته، برنامه های هسته ای ایران است اما کارشناسان آژانس بین المللی انرژی امید چندانی به موفقیت آمیز بودن مذاکرات ندارند.

در بخشی از گزارش این آژانس آمده است: "بیش از 10 سال است که ایران و کشورهای غربی بر سر برنامه های هسته ای ایران با هم مذاکره می کنند و به هیچ نتیجه ای هم نرسیده اند؛ بعید است که مذاکرات 26 فوریه نیز به نتیجه دلخواهد ختم شود. در عمل نباید انتظار داشت که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن تغییری در روند مذاکرات به وجود آید".


آینده وضعیت درآمدهای نفتی ایران - تکنیک بورس سپاهان

[cb:blog_title]
[cb:blog_slogan] 
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :7
کل بازدید : 26869
کل یاداشته ها : 39


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ